Referanser

Se hva noen av våre kunder sier.

Bakken Renhold AS rundet sitt første 10-års jubileum i 2014, har vokst til å omsette for over 18 mill og har idag 45 ansatte med stort og smått. Bakken Renhold tilbyr renholdtjenester til både offentlig virksomhet, private bedrifter. I tillegg utfører firmaet spesialrenhold innenfor grafitti fjerning og fasaderenhold, smitterenhold/sterile omgivelser og dødsbo.

For eieren, Jørn Atle Bakken, er det viktig å holde kostnadene nede og å levere overskudd på driften. Med unntak av et par år etter oppstart kan Jørn Atle vise til gode overskudd.

Jørn Atle forsto med en gang konseptet at om mange nok slår seg sammen representerer man total sett et like stort volum som en hvilken som helst stor kunde. Det var enkelt å si ja takk til å la storkunde.no forhandle på bedriftens vegne, og enda lettere å akseptere da det viste seg at Bakken Renhold AS sparte over 25% på sine forsikringer. I tillegg fikk man en bedre deal for pensjonsforsikringen.

Jørn Atle stiller seg bak storkunde.no og anbefaler alle små og mellomstore bedrifter å knytte seg til samkjøpsordningen storkunde.no.

Jørn Atle Bakken, daglig leder, Bakken Renhold AS

Spanne Blikk AS ble etablert tilbake til 1995. Bedriften ligger ved Karmsund rett syd for Haugesund, og driver i tillegg til tradisjonelt blikkenslagerarbeider også med installasjon og service av boligventilasjon, sentralstøvsuger mm. Spanne Blikk AS har 10 ansatte og en omsetning på omlag 12 mill.

Til tross for positive tall på bunnlinjen gjennom alle år er Spanne Blikk AS alltid interessert i å gjøre en god deal;

"Da det viste seg at vi sparte ca. 25% på våre forsikringer gjennom Storkunde.no var det en enkel beslutning for oss å bytte" sier administrasjonssjef Ann Karin Synnes. "For oss telte det ytterligere positivt at vi da ble en del av et større fellesskap, og jeg håper at flere bedrifter kommer til for å bygge volum i ordningen" avslutter Synnes.

Ann Karin Synnes, administrasjonssjef, Spanne Blikk AS

Eieren, Geir Frode, forteller at de tidligere hadde sine forsikringer plassert i et av de tradisjonelle forsikringsselskapene i Norge. Han forteller videre at han registrerte at premiene økte år om annet, men at dette var såpass langt unna hans egen drift at han følte at han manglet kompetanse til å diskutere med selskapet.

"Da jeg oppdaget at jeg kunne spare over 25% på våre forsikringer gjennom meglerkonseptet Storkunde.no var det en enkel beslutning for meg. Jeg kan ikke forsikring. Storkunde.no kan. At de i tillegg er på min side av bordet og på toppen av alt leverte tilsvarende dekning til mye lavere pris var avgjørende for oss" sier Geir Frode.

"Jeg oppfatter det også sånn at vi nå er en del av et større fellesskap og oppfordrer alle andre bedrifter i SMB-markedet til å bruke Storkunde.no sånn at vi raskere blir større og dermed gir meglerne større tyngde i forhandlingene" sier Geir.

Geir Frode Hilsen, Oppland Renhold & Innemiljø AS